Wat zijn momenteel de voordelen om bij Fastback te werken voor u?
Hoe moet ik dat juist verwoorden ? Dat de verkoper verplicht is om een degelijke omschrijving aan een auto te geven met een minimum van 10 foto’s , en dat we de biedingen van de handelaars allemaal geregistreerd zien. En ook als een verkoop wordt uitgesteld dat we de auto gemakkelijk kunnen terugvinden in het systeem en dat je eigenlijk direct een heel stockmodel beraming ontvangt dat ge weet wat is er binnen en welke prijs en dat eigenlijk mijn collega’s met dezelfde rechten op het programma die zaken ook kunnen zien. Vroeger moesten ze mij in mijn verlof altijd bellen aan wie is dat verkocht en voor hoeveel ? En nu kunnen ze dat allemaal zelf zien en constateren, en weten ze ook wat dat gefactureerd moet worden en aan wie dat gefactureerd moet worden. Dat vind ik persoonlijk het grootste voordeel en dan ook het groot aantal handelaars dat erop zit.
Wat brengt het gebruik van Fastback dagelijks bij?
Wat brengt Fastback mij bij? We hebben gezien dat onze gemiddelde marge op een voertuig nu toch wel een stuk is toegenomen maar het klein nadeel erbij is wel dat de beschrijvingen van het voertuig strenger beoordeelt worden door handelaars. Ook omdat je veel betere prijzen krijgt maar het moet correct zijn wat ook logisch is. Het moet professioneel gebeuren.
Zou u Fastback ook aan anderen aanbevelen?
Ja !
Zou u willen terugkeren naar het vorige systeem?
Nee ! Dit systeem is eigenlijk… wat het systeem voor mij moet zijn is Fastback eigenlijk! Het doet wat wij willen dat het doet !
Meer verkopen en marges maken he ?
Ja
En vooral uniformiseren, niet?
Ja ! En er zitten een aantal verplichte velden in die ik goed vind dat die er ook inzitten want dat sluit een hele hoop discussie uit. En ge weet ook dat er veel handelaars tussen zitten die … maar dat kan ook niet anders, die had ik ervoor bij mij ook.
Dat blijft een aparte wereld natuurlijk en dat is altijd wat marchanderen en dergelijke.
Ja marchanderen en ja er zijn ook altijd mensen bij die zich vergissen van prijs en die dat daarna aan de deur willen komen goedmaken maar dat marcheert natuurlijk niet. Ja want ge zit dikwijls met de prijs die ze u geven, hebt ge dikwijls gewerkt. Soms kunt ge zeggen ik neem die marge als ge het risico wilt lopen maar soms … ge hebt een volle pot he !
Hoe zijn eigenlijk de reacties van de verkopers?
Die werkten er maar mee … met het oude systeem.
Is het voor u gemakkelijker nu met die app of zo?
Ge hebt er een aantal van die jongeren die er wel vlot mee zijn. Maar hier sukkelen we wel met… -maar dat zal binnenkort opgelost zijn – …die wifi is hier redelijk traag.
Ge moet echt een goede wifi hebben, he?
Als dat niet performant is is dat kl#te!
Als die verkoper van buiten naar binnen gaat, als die binnen aan zijn bureau zit moet die foto eigenlijk bij manier van spreken op zijn computer staan. Dat moet ge kunnen bereiken.
Ik moet zeggen ik gebruik natuurlijk niet de app omwille van mijn slechte ogen, dus ik gebruik gewoon dat systeem. Ik pak mijn kodak, ik pak foto’s en die zijn er heel snel ingeladen. Het nieuwere systeem, het computersysteem bij ons, het netwerk gaat het wel allemaal veel vlotter. Ik vind het goed dat ge die schade allemaal deftig kunt aanduiden, het systeem zit goed in elkaar. En af en toe heb ik wat bemerkingen maar dat laat ik dan aan Quentin weten.